نکات مهم در مورد مصرف ماکارونی

تا به حال در مورد نکات مهم نحوه مصرف صحیح در رژیم غذایی خود شنیده اید؟ آیا هنگام خرید ماکارونی به ویژگی های درج شده بر روی بسته آن توجه کرده اید؟
امروزه ماکارونی از پرمصرف ترین غذاهای دنیا محسوب می شود و طرفداران زیادی نیز دارد. انواع مختلفی از ماکارونی تولید میشود که ماهیت تمامی آنها هیدروکربنی است و به دلیل دارا بودن هیدروکربن های پیچیده نسبت به محصولاتی مانند برنج و نان برتری دارد. از آنجایی که ماکارونی اندیس گلایسمی پایین تری نسبت به سایر مواد هیدروکربنی دارد تاثیر آن بر افزایش قند خون تدریجی بوده و باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی شود. و در سراسر دنیا گزینه ای برای سلامتی به شمار می رود.

نکات مهم در مصرف ماکارونی

بهتر است در هنگام خرید انواع ماکارونی به ویژگی های درج شده بر روی بسته بندی آن توجه کنید و تاانواع ماکارونی و ارزش های غذایی هر کدام بیشتر آشنا شوید. دیگر نکته مهم و قابل توجه در مصرف ماکارونی اینست که اجازه ندهید تا ماکارونی دم بکشد زیرا در طی مراحل طبخ ساختار آن دچار تغییراتی می شود که باعث افزایش اندیس گلایسمی آن می شودکه در نتیجه ضریب هضم غذا افزایش یافته و به راحتی باعث افزایش قند خون می شود. در ضمن بهتر اجازه دهید تا ماکارونی بعد از پخته شدن سرد شود تا ساختار مواد غذایی آن تغییر کرده و به این ترتیب در بدن مانند فیبر هضم می شود. در ضمن اگر ماکارونی را بعد از سرد شدن دوباره گرم کنید افزایش قند خونتان را تا نصف کاهش می دهد.
نکات مهم در مصرف ماکارونی

انواع ماکارونی بر حسب ارزش غذایی

اگر در هنگام خرید و انتخاب بسته ماکارونی دقت کرده باشید با انواع مختلف ماکارونی که از لحاظ ارزش غذایی با یکدیگر متفاوت هستند بیشتر آشنا خواهید شد. انواع ماکارونی عبارتند از:
ماکارونی غنی از نشاسته: نشاسته کربوهیدراتی پیچیده است که اندیس گلایسمی آن پایین است که وقتی وارد بدن می شود از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری کرده و کم کم انرژی آزاد می کند.
ماکارونی سبوس دار: حدود ۸۰ درصد از مواد مغذی آن حتی بعد پخت حفظ می شود وتا حدودی از یبوست، افزایش فشار و چاقی و چربی خون جلوگیری میکند.
ماکارونی غنی شده: با آهن، اسید فولیک، فیبر و ویتامین ب غنی شده است اما مصرف آن باید با آگاهی باشد و برای کسانی که هموگولوبین یا آهن خونشان بالاست توصیه نمی شود.
ماکارونی های رنگی: با پودر سبزیجات مثل اسفناج، گوجه، هویج، نعناع و جلبک رنگ میشود که در نتیجه ارزش غذایی آن افزوده می شود. البته رنگ های صنعتی مجاز هم مورد استفاده قرار می گیند که ظاهری تندتر و جذاب تر به آن می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما