فواید درمانی مصرف ماکارونی

به چه دلیل کارشناسان به استفاده از ماکارونی در رژیم غذایی توصیه می کنند و اصلا چرا باید بخوریم وتاثیرآن بر سلامتی چیست؟
از آنجایی که ماکارونی جایگزین مناسبی برای نان در سبد غذایی به شمار می رود مصرف آن به عنوان یک وعده غذایی در تامین نیاز های بدن به املاح و مواد معدنی می تواند موثر واقع شود و چنانچه با توجه به نیاز های ضروریبدن تهیه و مورد استفاده قرار گید این قابلیت را دارد که حدود ۳۰ درصد نیاز بدن را به این ریزمغذی ها برآورده کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ارزش غذایی و فواید درمانی ماکارونی

ماکارونی ها معمولا با آهن و روی غنی سازی شده اند که برای درمان کم خونی غذای مناسبی به شمار می روند و از آنجا که از آرد با کیفیت بالای سمولینا در تولید آنها استفاده می شود و این آرد سبوس کافی دارد و حاوی هورمون سروتونین و ویتامین ها گروه ب می باشد برای آرامش اعصاب مفید بوده و آرام بخش می باشد. ونیز املاحی مانند کلسیم و فسفر نیز در ماکارونی وجود دارد که مصرف آنها برای سلامتی مفید واقع می شوند.
نکته جالب در مصرف ماکارونی این است که این غذا هیچگاه به تنهای مورد استفاده قرار نمی گیرد و همواره از مواد غذایی دیگری که سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری برای بدن هستند مانند گوشت و پنیر و ماهی مصرف می شوند که این امر خود به نوعی باعث افزایش ارزش غذایی ماکارونی به عنوان یک وعده غذایی کامل برای تامین نیازهای بدن به انواع ویتامین ها و ریز مغذی ها به شمار می رود. که این امر باعث افزایش ارزش بیولوژیکی ماکارونی نسبت به دیگر غذاها می شود. به دلیل فواید درمانی و نیز ارزش غذایی که برای ماکارونی ذکر شد این ماده غذایی از طرف کارشناسان غذایی به عنوان یک وعده غذایی مفید توصیه می شود و مصرف آن نیز با توجه به فوایدی که برای آن برشمردیم برای سلامتی مفید و تاثیر گذار خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما