فروش ماکارونی رشته ای ارزان قیمت

آیا می دانید ماکارونی های رشته ای امروز همان رشته فرنگی های دیروز هستند؟ بهترین نوع آن را تا چه حد می شناسید؟

ماکارونی این غذای پرطرفدار خوشمزه یکی از انواع پاستا است و ماکارونی رشته ای یکی از انواع ماکارونی. ماکارونی ها در کل دو نوع هستند: ماکارونی های رشته ای و ماکارونی های فرمی.

انواع ماکارونی

در سرتاسر دنیا از آرد سمولینا درست می شود. آرد سمولینا محصول آسیاب گندم دوروم است که از انواع گندم های سخت و پر پروتئین است و در نتیجه آرد سمولینا نیز از میزان پروتئین بالایی برخوردار است.
انواع ماکارونی

تاریخچه تولید ماکارونی در ایران

اولین کارگاه تولید کننده ماکارونی در ایران در سال ۱۳۱۳ بانام نوبل تاسیس شد و تولید روزانه آن حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم ماکارونی در روز بود. در آن ایام این محصول بیشتر برای مصرف سفارتخانه ها و کنسولگری های خارجی و ایرانی های مرتبط با این افراد تولید می شد و به همین دلیل بود که به آن رشته فرنگی گفته می شد.

برای مردم آن زمان یک غذای فانتزی به شمار می رفت. تاقبل از جنگ ایران و عراق نیز سهم زیادی از بازار این محصور در دست وارد کنندگان ماکارونی بود تا سال ۱۳۷۴ که اولین کارخانه صنعتی تولید ماکارونی در ایران شروع به کار کرد.
تاریخچه تولید ماکارونی در ایران
امروزه ماکارونی به عنوان یک منبع سرشار از نشاسته جایگزین مناسبی برای نان به شمار می رود. خوشبختانه امروزه تولید این محصول در ایران پاسخگوی نیازهای داخلی بوده و کیفیت این محصول آن را برای صادرات نیز مناسب کرده است و کارخانجات تولیدکننده انواع ماکارونی علاوه بر بازارهای داخلی برای بازارهای خارجی نیز تولید می کنند.
تاریخچه تولید ماکارونی در ایران
البته به دلیل قیمت تقریبا بالای این محصول همچنان سرانه مصرف سالانه ماکارونی در ایران پایین است و این صنعت نیاز به توجه و سرمایه گذاری های بیشتری در زمینه افزایش کیفیت تولید و کاهش هزینه های تولید دارد تا با این تدابیر مناسب هم میزان سرانه مصرف سالیانه افراد و هم میزان صادرات این محصول افزایش یابد.

تلاشها باید تا رساندن سرانه مصرف سالیانه از ۷ کیلوگرم برای هر فرد تا ۱۴ کیلوگرم برای هر فرد ادامه داشته باشد.
تاریخچه تولید ماکارونی در ایران
ارزش غذایی بالا و تنوع زیادی که ماکارونی دارد این غذا را برای کودکان مناسب می کند و البته متناسب با روش پختی که برای آماده کردن آن استفاده می شود می تواند در درمان و پیشگیری از برخی بیماری ها موثر باشد و همچنین استفاده از انواع ماکارونی های غنی شده نیز برای سلامتی فرد موثر عمل می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما