فروش عمده ماکارونی رشته ای به عراق

در بازار عراق، ترکیه مهمترین رقیب صادر کننده ایران، در انواع ماکارونی به حساب می آید اما حقیقت امر این است که ایران در فروش عمده ماکارونی رشته ای به عراق سهم قابل توجهی نصیب خود کرده است.
چند سالی است که عراق با حذف تعرفه وارداتی ماکارونی مشکل این کشور را حل کرده است و وارد کننده ی عمده ای از انواع ماکارونی رشته ای می باشد. سالانه هزاران تن از برندهای معروف مانند ماکارونی تک، رشد، زر، مانا، پارسیلا و جهان و غیره به کشور عراق صادر می گردد.

این فروش عمده سبب تولید بالا و رشد اقتصادی کشور ایران شده است. ولی به دلیل درخواست بازارهای عراق در خرید انواع ماکارونی از کشورهای ترکیه و ایتالیا رقبای مهمی را در برابر ایران قرار داده است.
به همین منظور شرکت های داخلی با بالا بردن سطح کیفیت خود سهم عمده ای از مصرف روزانه مردم عراق را از آن خود کرده اند. ماکارونی ایرانی به جهت خودکفایی کشور در تولید گندم از لحاظ قیمت تمام شده و کیفیت، با کشورهای اروپایی برابری می کند. کارخانه های تولید کننده این محصول با شناخت ذائقه ی مردم عراق توانسته اند جای خود را در سفره های آنها باز کنند.

بازارهای بسیاری با تهیه انواع ماکارونی رشته ای در شکیل ترین بسته بندی ها آماده فروش عمده این محصول به کشور حاشیه خلیج فارس از جمله عراق می باشند.

یکی از عوامل خرید ماکارونی از طریق عراق مسیر نزدیک بین دو کشور و برخی شباهت های غذایی برای طبخ را شامل می شود و به نظر می رسد مردم کشور عراق در هر منطقه ای نوعی از ماکارونی را می پسندند و برخی از آن ها را به کشورهای دیگر نظیر سوریه ارسال می کنند ولی اگر روال پرداخت نقدی و فرهنگ آن شکل بگیرد یا اینکه از طریق حضوری مراجعه کنند فروش بهتر و پایدارتری شکل خواهد گرفت ولی مهم این است که واسطه ها چطور با مشتریان برخورد کنند که توقعات به جایی داشته باشند و بعد از واریز پیش پرداخت توقع تولید و با پرداخت وجه کامل بار ارسال گردد و نخواهند به هر قیمتی شده فروش را حتی با نسیه به سرانجام برسانند.
ولی کارخانه داران نیز باید با مشتری رو راست باشند تا معامله بهتری شکل بگیرد و مشتریان خرید خود را افزایش دهند و دیگران را به کارخانه معرفی کنند وگرنه انگیزه ای برای افراد باقی نمی ماند و چرخه اقتصادی در گردش نمی باشد و مشتریان قدیمی هم دلسرد می شوند و از ادامه همکاری سرباز می زنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما