صادرات عمده ماکارونی رشته ای با آرد سمولینا

آرد سمولینا مرغوب ترین نوع آراد برای تهیه انواع ماکارونی رشته ای می باشد که صادرات عمده این محصول، با کیفیتی برتر نقش موثری در تقاضای جهانی داشته است.
آرد سمولینا محصول آسیاب شده ی گندم دوروم می باشد. طبق پایه گذاری قانونی توسط کشورهای ایتالیا، فرانسه و یونان تعیین شد که ماکارونی فقط باید با آرد سمولینا تهیه شود و استفاده از غلات دیگر در آن تخلف محسوب می شود. این مواد غذایی به دلیل رنگ دانه های موجود در سمولینای آن که از لوتیین و زانتوفیل تشکیل شده است می تواند آنتی اکسیدان قوی برای بدن انسان ها باشد.

شهرهای استان فارس مانند اقلید، فسا و مرودشت برترین تولید کنندگان گندم دوروم و آرد سمولینا می باشند. انواع ماکارونی رشته ای ایرانی از لحاظ کیفیت سطح بالایی دارد و با پیشرفته ترین کشورهای ممتاز اروپایی که خود صاحب صنعت ماکارونی سازی هستند رقابت می کنند.
عمده صادرات این محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، سومالی، ترکمنستان و آفریقای جنوبی و دیگر کشورهای افریقایی انجام می شود. انواع ماکارونی رشته ای با آرد سمولینا علاوه بر تأمین نیازهای اروپایی توانسته به بازارهای آسیای شرقی، آسیای میانه و خاورمیانه صادر گردد. عرضه این محصول به خارج از کشور سالانه میلیون ها دلار ارز را به کشور وارد می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما